Transcendental Meditasjon

Førsteamanuensis Harald Harung ved Høgskolen i Oslo ønsker å opprette en Maharishi-skole (Maharishi Vedic University) på Nordkisa i Akershus. Harald Harung er først og fremst kjent for sin forskning på «Hjernebølger«, men har også skrevet en artikkel om likhetene mellom gamle vediske tekster og Edda. I den forbindelse gjorde aktualitetsmagasinet Osenbanden i radiokanalen Petre en reportasje på dette, der Prf. Knut A. Jacobsen ble intervjuet.

Last ned klippet her (opphavsretten tilhører NRK osv osv)

«Maharishieffekten representerer kanskje det viktigste vitenskapelige gjennombruddet i vår tid. Det er naturlig at dette møter motstand. Da Gallileo Gallilei hevdet at solen var vårt solsystems sentrum, ble han bannlyst i 325 år. Bell ble satt i fengsel da han lanserte telefonen. Det er på tide å ta imot nye tanker, sier Harald Harung.» Sakset fra Eidsvoll Ullesaker Blad
Skulle tro hva Richard Dawkins ville sagt om dette?